Formål
Som science
ambassadør er din opgave at skabe læringsmiljøer, hvor alle børn har mulighed
for at deltage og opnå læringsmæssigt udbytte af de naturfaglige
læringsaktiviteter. Du kan derfor som uddannet ambassadør inspirere til og igangsætte
naturfaglige initiativer på egen institution. Og du kan gennem samarbejde med
kolleger udvikle naturfaglige tilgange i det pædagogiske arbejde.
Læringsmål
Den
studerende
• kan skabe
rammer for, lede og udvikle det praktiske og eksperimenterende arbejde i
naturfagene, herunder analysere og vurdere begrundelser for dette
• kan
formidle viden om børns udvikling af tænkning, sprog og begreber på det
naturfaglige område
• kan
vurdere og perspektivere progression og differentiering i relation til praksis
i naturfagene
• kan på et
fagdidaktisk grundlag inspirere og vejlede kolleger og ledelse i forbindelse
med naturfagenes sammenhæng og indhold
Indhold
Sammenhæng,
progression og kontinuitet i læreplansarbejdet med ’natur og naturfænomener’
Naturfagenes
kendetegn, arbejdsmetoder og tankegange.
Teoretisk og
praktisk tilgange til det praktisk og eksperimenterende arbejde og formidling i
naturfagene.
Viden om
aktiviteter fra natur- miljø- og friluftlivspædagogik, som kan understøtte,
udvikle og kvalificere den pædagogiske praksis på det naturfaglige område.
Vejledning
af kolleger og ledelse i en overordnet strategi for sammenhæng i naturfagene.
UC Syd,
foråret 2016
No comments:
Post a Comment