Hvad er et frø?
Hvordan arbejde med 'frø', således at børnenes erfaringsverden udvides? Hvor finder vi frø i vores hverdag hjemme og i institutionen både ude og inde?
'Vilde' frø
Spiring
Hvordan rammesætte arbejdet med frø og spiring? Hvilke ting forestiller I jer børnene vil være optagede af / undre sig over?
I det tidlige forår kan det være en gode ide med vækstlys sat til en timer, således at dagen forlænges
Børnenes erfaringer og viden
Begrebskort er egnet til at
vise sammenhænge mellem begreber. Ordene forbindes med ’kan være’-linjer –
eksempelvis ET INSEKT ’kan være’ EN FLUE - eller 'har' og 'er'-linjer... Hvordan afdække hvilke erfaringer børnene har med frø, herunder hvilke begreber de allerede kender?
Litteratur:
Kap. 5.1 Planter i pædagogisk praksis s. 83-108 i Natur og udeliv. Uderummet i pædagogisk praksis). Læs også gerne: Praktisk Økologi1/2007: Temanummer om børn og haveliv
Kap. 5.1 Planter i pædagogisk praksis s. 83-108 i Natur og udeliv. Uderummet i pædagogisk praksis). Læs også gerne: Praktisk Økologi1/2007: Temanummer om børn og haveliv
No comments:
Post a Comment